top of page

Waarom T-Mobile de naam naar Odido wijzigt

Je hebt het vast al ergens gezien of gehoord: T-Mobile en Tele2 mobiel bestaan niet meer. Deze merken zijn namelijk opgegaan in Odido. Met ons nieuwe merk willen we je laten zien hoe het ook kan. En je een betere balans bieden tussen mens en technologie. Wat betekent dit precies? Vertellen we je alles over in dit artikel.



Technologie is een onmisbaar onderdeel van ons leven. Iedereen moet er altijd en overal toegang tot kunnen hebben. Onderweg, thuis en natuurlijk in je bedrijf. Tegelijkertijd hebben wij Nederlanders een duidelijke behoefte om het menselijke aspect niet uit het oog te verliezen. Zorgen over nieuwe technologieën, ergernis rondom te veel gebruik en andere dilemma’s spelen steeds meer een rol. Daarom nemen we bij Odido onze verantwoordelijkheid. En gaan we het anders doen. Met een nieuw doel: iedereen moet kunnen meedoen met de technologische mogelijkheden van vandaag en morgen. En daar plezier aan beleven. Meedoen met en genieten van moderne technologie

CEO Søren Abildgaard ziet Odido als hét antwoord op hoe de Nederlandse telecommarkt er nu voor staat: “Met een radicale herpositionering sluiten we aan op de behoeftes van vandaag. We gaan het anders doen dan tot nu toe gebruikelijk was in telecom. Bij Odido staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen. Want hoever je kan meekomen met technologie, bepaalt hoever je kan meekomen met de wereld. Het is onze missie ervoor te zorgen dat iedereen kan meedoen en kan genieten van moderne technologie. Dat is niet alleen uniek, maar ook hard nodig.” De focus op de mens zie je ook in onze service: “Daar gaan mensen echt verschil voelen, in vergelijking met andere aanbieders,” zegt Søren.

Radicaal anders: Het kan ook zo Met Odido willen we het radicaal anders doen in telecomland. Daarom stellen we onszelf kritische vragen. Søren: “Aan de hand van deze vragen, komt Odido met 6 punten waarop we het anders gaan doen. Onder het motto Het kan ook zo.”

#1 Een mobiel netwerk waarop je altijd kan rekenen

Bij Odido krijg je verbindingsservice. Heb je ergens slecht bereik? Dan bel je naar de verbindingsservice en kijken we hoe we je kunnen helpen. Zo willen we het beste netwerk ter wereld worden, met de beste videostreaming wereldwijd en de beste 5G-dekking van Nederland. En dit alles op groene stroom.

#2 Onbeperkt data en bellen voor iedereen

Onbeperkt data en bellen is bij Odido de nieuwe standaard. Iedereen moet altijd verbonden kunnen zijn. En zich geen zorgen hoeven maken om datalimieten. Daarom komt Odido met een nieuwe lijn abonnementen: je kiest uit 4 abonnementen met onbeperkt mobiel internet eentje die past bij je budget. Ook introduceren we Samen Unlimited. Daarmee voeg je makkelijk familie, collega’s, vrienden en buren toe aan je abonnement.

#3 Snel internet overal in Nederland

Snel glasvezelinternet voor thuis is onmisbaar. Voor school, werk en gewoon voor het dagelijks leven. Odido maakt gebruik van de open netwerken van alle glasvezelaanbieders in Nederland. Zo bieden we betaalbaar, snel en duurzaam Glasvezel voor iedereen. In de stad en ver daarbuiten.


#4 Menselijk contact op 1

Odido biedt persoonlijke service. Geen automatische antwoorden, maar een echt gesprek. Met een makkelijk te vinden telefoonnummer, in 1 van de 119 Shops, de community of binnenkort via chatbot Izzi. Telefonisch zijn we de hele week bereikbaar tot middernacht. En ook in het weekend kan je ons gewoon bellen. Echt fijn.

#5 Meer beweging, afleiding en echt contact

We vinden het belangrijk dat mensen ook offline met elkaar verbonden zijn. Daarom willen we iedereen die bij ons is inspireren en stimuleren tot meer beweging, afleiding en echt contact. Dit sluit aan op de uitkomsten van recent marktonderzoek, waarin de Nederlander aangeeft dat de mobiele telefoon ook wel eens uit mag. Odido ondersteunt TeamNL (NOC*NSF) in haar ambitie om in 2030 het sportiefste land ter wereld te worden en steunt projecten die sporten stimuleren. Want sporten draagt bij aan de mentale gezondheid. En ook dat vinden we bij Odido belangrijk.

#6 Sociale impact

Digitale technologie is niet altijd makkelijk te begrijpen, en kan zelfs mensen buitensluiten. Bij Odido helpen we om digitale technologie begrijpelijker en toegankelijk te maken. We organiseren bijvoorbeeld speciale themabijeenkomsten voor ouderen die hierbij hulp kunnen gebruiken. En ondersteunen verschillende initiatieven die de mentale gezondheid van jongeren bevorderen, zoals Join Us. Zodat echt iedereen kan meedoen.

Nederland verdient beter Tisha van Lammeren, Chief Commercial Officer Consumer bij Odido: “Alle telecomproviders doen nu min of meer hetzelfde. En als je dan kritisch naar je eigen producten en diensten durft te kijken, dan zie je dat het anders moet. De gemiddelde klanttevredenheid in onze branche is vele malen lager dan in andere bedrijfstakken. Het is voor mensen allemaal niet zo makkelijk als het lijkt. Mensen zijn bezorgd over de veiligheid op internet, vinden onbeperkt internet of Glasvezel prijzig en de service bellen blijft een ongemak. De afgelopen 18 maanden hebben we heel hard gewerkt aan deze nieuwe positionering, rebranding en nieuwe producten en diensten. Onze ambitie is om de customer champion te worden en te blijven met de hoogste klanttevredenheid van Nederland. Dat betekent dat we aan de slag moeten om klantvriendelijkheid naar een nieuw niveau te tillen. We hebben een duidelijke missie om daar te komen. Die begint vandaag met Odido.”








Comentarios


bottom of page