top of page

De 5 voordelen van een telefooncentrale in de cloud

Je business draait op volle toeren met je eigen telefooncentrale op locatie. Maar toch

merk je dat deze manier van werken is verouderd is en steeds meer beperkingen met

zich meebrengt. Door het massale thuiswerken is de digitale transformatie in een stroomversnelling gekomen.


Wil je als bedrijf toekomstbestendig zijn, dan zul je hierin mee moeten gaan. Veel bedrijven stappen daarom over naar bellen via VoIP oftewel een telefooncentrale in de cloud. Hier zitten veel voordelen aan, wij laten je horen welke voordelen.



#1 Overal toegang tot het systeem

De cloud is een digitale omgeving buiten je organisatie die de servers binnen je organisatie (deels) vervangt. Zolang je een werkende internetverbinding hebt, heb je buiten je kantoor gewoon toegang tot toepassingen en bestanden. Of dit nu thuis is, op het werk of in de trein.


#2 Kosten zijn overzichtelijk en voorspelbaar

Met een VoIP telefooncentrale hoef je geen dure fysieke telefooncentrale te onderhouden. De kosten worden per gebruiker en per maand in rekening gebracht. Hierin zijn gesprekskosten, updates, beheer en ondersteuning inbegrepen. Zo zijn de kosten overzichtelijk en voorspelbaar.


#3 Je houdt je bestaande telefoonnummers

Je verliest je bestaande telefoonnummers niet, doordat je je vaste en mobiele telefonie volledig kunt integreren. Zo blijven je medewerkers op zowel hun mobiele als vaste nummer, bereikbaar voor je klanten en relaties. Ongeachte de locatie waar ze werken.


#4 Integratie met andere systemen

Wanneer je overstapt naar hosted telefonie heb je meer integratiemogelijkheden met andere systemen zoals een CRM, ERP of Teams. De digitale omgeving koppel je gemakkelijk met je website of online agenda.


#5 Eenvoudig op- of afschalen

Met een VoIP telefooncentrale heb je een flexibele oplossing, die op elk moment mee kan groeien met je onderneming. Hiermee zijn bepaalde pieken en dalen, bijvoorbeeld bij korte projecten, goed op te vangen. Zo kun je gemakkelijk nieuwe vestigingen of medewerkers toevoegen. De cloud telefonie abonnementen schalen dan automatisch mee.


Inmiddels zijn veel providers al gestopt met het leveren van ISDN. Maakt jouw bedrijf hier nog gebruik van? Let dan op, want het uitfaseren van de dienst kan ervoor zorgen dat je telefonisch onbereikbaar wordt.


Op zoek naar een alternatief, laat het ons weten en we adviseren je graag.









Comments


bottom of page